En chackpundares liv

Jag satte mig på tunnelbanan från skolan idag vid lunchtid helt ovetande om att denna resa kanske skulle bli en av de mest minnesvärda resorna jag gjort i lokaltrafiken. Vid centralen steg två stycken gamla goda pundare på och satte sig framför mig. De var höjljuda och riktigt glada i hatten, så det var inga konstigheter.

Detta var de samtalsämnen som de två äldre männen diskuterade under resan:

- Hur dyrt de blivit med chack; "en stulen cykel och en CD skiva, rena rånet!!"
- Hur jobbigt det börjar bli att planka; "I helvete vad de satsar på kontrollanter nu för tiden!"
- Att bli vräkt; "De bara kom in i lägenheten och bad mig dra, NU, vad ska man göra? De e bara att packa sitt pick och pack och dra!" 
- Vilka verktyg som man bäst öppnar ölflaskor med; "Att öppna med tändare börjar fan bli dyrt, de går ju bara sönder!"
- Hur äckligt alkiskvinnor luktar; "Ulla luktar förjävligt, ska du eller jag säga det till henne??"

I samband med en livlig diskussion om Ulla som lutkar så äckligt så bajsade den ena mannen på sig. Jag ni läste rätt: Han bajsade i byxorna! Stanken går inte att beskriva och jag blev tvungen att gå därifrån, så jag ställde mig vid dörrarna (som tur var skulle jag gå av vid nästa station!!!). Det sista jag hörde innan jag klev av var huruvida han skulle kunna tvätta byxorna utan ett hem med rinnande vatten eller tvättmaskin. Han genialiska partner tog fram en rulle toalettpapper ur jackan och sa att det funkar om man noga skrapar av avföringen med papper.

Äckligt!!

Kommentarer
Postat av: Linn

OMG Sandra! Ditt liv kommer aldrig bli detsamma efter detta!! Haha...Grooose


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback