Ligger i någon form av koma, är det lagligt att få vara så här risig?

Mitt "lilla" halsont i går har blivit värre. I mårse när jag vaknade var det katastrof. Jag hade dunkande huvudvärk och en förtjocknad i halsen så att det heter duga. Jag vaknade runt  7 tiden av att jag hostade, kan ni förstå hur det känns att hosta med halsont?! För i helvete vad det brände till, sedan kl 7 har jag alltså varit pigg och vaken. Vem kan/vill somna om med rädsla av att en oförberedd hosta ska attackera en igen. Men som mamma alltid brukar uppmuntra med; "det är alltid värst på morogonen, när du kliver upp ur sängen och ätit frukost är blir det bättre!". Yeah right!  Min mamma har ofta eller snarare alltid rätt, men för en gång skulle hjälpte inte hennes ord i mitt huvud. Det blev inte bättre efter att ha klivit ur sängen, snarare snurrigare. Jag tog kudde och täcke och la mig i soffan, Alex sprang runt och mosade ipren till mig som jag kunde skölja ner med lite vatten. Vilken gentleman han är min lilla prins! För er som inte vet har jag någon slags fobi för att svälja hela läkemedel, så allt måste mosas. Det var lika äckligt som vanligt, har fortfarande iprensmak i munnen. Hoppas det bara inte är någon släng av halsfluss jag har dragit på mig, jag orkar inte ha halsfluss nu!

Det enda positiva för dagen är att jag, till stor del, är klar med psykologiarbetet. Då slipper jag anstränga mig med det under dagen. Det som är lite värre är att det är redovisning imårn, och sen har jag och Ida handledning av B-uppsatsen på torsdag och i helgen har jag lovat att hälpa Alex syrra att flytta + två stycken inflyttningsfester som vi ska ha för våra familjer. Herre gud, jag måste nog försöka tugga i mig liter fler ipren och somna för att samla krafter. Det här är inte rättvist!

Kommentarer
Postat av: Ann-Carin

Stackars mammas lilla prinsessa :( ont i halsen

glass kan lindra tillf och apoteket har en tablett som jag tycker smakar vidrigt men hjälper lite lite, prova den fråga i kassan.

Hoppas det onda i halsen snart går över.

Tänker på dig

krya på dig, puss från mamman

2009-03-17 @ 13:21:05
Postat av: Hanna

Men vännen, det låter inte alls bra. Ingen träning i morgon med andra ord. KRYA PÅ DIG HJÄRTAT!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback