Helgen

Så har det blivit dags att samanfatta helgen


Fredag:

Dagen startade med huvudvärk, jobbigt eftersom jag inte är så van med att ha det. Förmiddagen tillbringades med damsugaren i ena haden och skurtrasan i den andra. Storstädning i köket efter stambytet, det var en pers kan jag meddela! Kvällen skulle ha avslutats perfekt hos Ida med middag i goda vänners lag + Idas kusin, direkt influgen från Norge. Men nej, jag valde att stanna hemma och vila upp mitt huvud. Istället låg jag ensam hemma i soffan och kollade på Let´s dance sedan filmen Twilight. Twilight blev jag helt tagen av, vilken fantastisk kärlekshistoria.. vilken passion och glöd!

Lördag:
Vaknade någorlunda utvilad och gjorde mig iordning för att åka till jobbet. Det var lite krisigt så jag fick hoppa in för diverse sjukdommar och annat bortfall, trots att det itne var min ordinarie helg. Det gick hyffsat bra ändå, i efterhand är jag ganska nöjd med beslutet att jag stannade hemma i fredags. Men det tar emot så inn i norden att jag blev tvungen att "banga" kvällen innan.
Efter jobbet var jag otroligt taggad för att träna och sagt och gjort körde jag ett riktigt mördar pass på gymmet. Efter det var värken som bortblåst, eller nja... så gott som i alla fall! Hann bara hem och byta om innan det var dags att möta upp Anna och Robin för att inhandla kvällens middag. Det blev kycklingrulader, några med brieost/basilkafyllning och några med soltorkadetomate/fetaostfyllning. Till det gjorde jag och Anna en super god sallad, man måste ju tänka på kolhydraterna medan killarna slog på stort och tillagade rösti. Amanda kom och gjorde oss sällskap till middagen och kvällen avslutades med Melodifestivalen andra chansen och efter det Twilight, igen. Kan inte släppa tankarna på filmen, den är helt fantastisk!

Söndag:
Idag har vi fortsatt att städa upp i lägenheten efter stambytet. Det är mycket att göra kan jag lova. Men efter en hel dags slit var det dags att välkomna mamma, pappa och syrran som vi bjudit in på söndagsmiddag. Jag och Alex gjorde helstekt kycklig med massa goda kryddor i ugn, ugnsbakade rotfrukter och en gräddsås på kycklingfonden. Det var smaskens! Till förrätt kan jag tillägga att det blev getost snittar på baguette med lite salt och honung. Efterrätten betsod av en smaskig snickerstårta till det nya söndagsunderhållnings programmet Wipeout på kanal 5. Hela familjen satt och skrattade så att vi fick ont i magen. Nu är det Beck som gäller (trots att jag redan sett avsnittet) sedan lite sömn.


Hur har er helg sett ut? Någor roligt/spännande/tråkigt/läskigt/jobbigt/festligt som hänt?

Kommentarer
Postat av: Ann-Carin

Hej Sandra & Axel

TACK för jätte god middag, vi kommer mer än gärna tillbaka :)

Må så gott (hoppas jag inte smittade er med min onda hals)

PUSS från mamman

2009-03-09 @ 13:58:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback