En gammal favvis

Det var länge sen jag åt kassler och jag har varit sugen på det ett tag nu. Det blev att ta en tur förbi affären och handla en bit. Så nu står denna plåt i ugnen och väntar på att få ätas upp av en hungrig Sandra. Jag kommer ihåg att vi åt den här, inte ofta men ibland, hemma när jag var lite yngre. Det är i alla fall väldigt lätt att göra; skiva upp lite kassler i centimetertjocka bitar, lägga upp dom på en plåt och placera ut annanasskivorna. Strö över lite cheddarost, häll på matlagningsgrädde och krydda efter behag. Jag piffade även till plåten med lite röda tomater. Ser i alla fall godare ut med lite rött i maten. Sen ska dom små godbitarna ligga och tillagas i ugnen i 25 min på 175°.
Alex håller nu på att tillaga ris på sitt sätt medan jag tänker skära till en god grönsallad. Det bästa är att det kommer att bli massor av matlådor. Yummie!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback