Dietist

Från skolan fick vi för ett tag sedan ladda ner programmet Dietist XP helt gratis. Ett dietist program där man fyller i vad man ätit under dagens alla mål och som därav räknar ut hur mycket av näringsämnena man stoppar i sig. Väldigt intressant med Aha-upplevelser när man får reda på vad vissa livsmdel innehåller. I programmet kan man också lägga till de aktiviteter eller den träningen man utför under dagen och sedan jämföra om man verkligen gör av med de kalorier som man stoppar i sig. Jag har verkligen fått en helt annan, och bättre, uppfattning om "verkligheten". Kanon!


Här är ett exempel på hur programmet ser ut.
Under frukosten kan man se att jag inte riktigt fick i mig rekommenderat näringsintag,
förutom av C-vitaminer som sköt i höjden.

Kommentarer
Postat av: Hanna

Sån vill jag också ha!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback