Om jag kunde drömma

Av lilla Sara har jag lånat denna bok; "Om jag kunde drömma" skriven av Stephenie Meyer. Det är denna bok som en av mina favoritfilmer Twilight baseras på. Satte igång och läste den idag när vädret var uselt, och trots att jag inte kommit så långt är den helt fantastisk.


"Tre saker var jag absolut övertygad om. Den första var att Edward var vampyr. Den andra var att det fanns en del av honom - och jag visste inte hur stark den delen kunde vara - som törstade efter mitt blod. Och den tredje var att jag var villkorslöst och ohjälpligt förälskad i honom."



Stephenie Meyer har berättat att äpplet på omslaget representerar den förbjudna frukten i Edens lustgård. Det symboliserar Bella och Edwards förbjudna kärlek som liknas vid den förbjudna frukten. Äpplet representerar också det val Bella har, att antingen ta emot den "förbjudna frukten", Edward, eller att välja att inte vara med honom. 

Kommentarer
Postat av: Linn

Då jag antar att vi har ungefär samma smak på böcker köpte jag "Om jag kunde drömma" idag! Ska läsas på planet till N.Y!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback