Mysig hemmakväll

Efter ett par vilda helger med fester och utgångar så ska jag bara ta det lungt ikväll. Alex och jag åkte hem till mina föräldrar efter jobbet för att kunna vila ut och för att det är närmare till jobbet imårn. Och för att det alltid är mycket godare frukost här! Tanken var att mamma och pappa skulle iväg på fest och att syrran skulle ut och slira och att vi skulle få huset för oss själva och bara skrutta runt. Äta lite mat och kolla på tv. Men pappa är rätt risig så han blev hemma medans mamma åkte iväg själv. Syrran är påväg ut också. Men eftersom pappa är en fena på att grilla så kan man inte förbi se en sådan egenskap så jag åkte upp och köpte lite lite god mat. Nu står Alex och pappa i köket och förbereder köttet och tillbehören. Efter detta inlägg ska jag ut i köket och hjälpa till. Det blir en toast skagen till förätt, grillat med blandade tillbehör till varmrätt. Jag valde ost- och kexbricka som efterätt men det finns även lite chips att frossa i. Efter veckans hårda träning ska detta bli en riktig njutningsdag idag.
Antar att det också blir lite Melodifestivalen och kanske någon rulle lite senare ikväll.


Frossa frossa, skrutta skrutta!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback