Sötis barn

Idag hörde jag ett barn prata om mig, det hon sa fick mig alldeles full i skratt. Jag är facinerad över hur barn tänker och formulerar sig, det kan bli så himla kul!

Barnet: "Åhh kolla pappa vad hon har långt hår!!! (pekar oskyldigt på mig)
Pappan: (Ler lite generat mot mig när jag vänder mig om och tar skyldigt ner sitt barn pekande finger)
Barnet: "Är hennes hår lika långt som hon är gammal?"

Tyvärr tappade jag bort barnet och hennes pappa och fick inte höra pappans förklaring. Den förklaringen skulle jag vilja höra. Undrar hur barnet tänkte... att alla som är flintskalliga är jätte unga och alla långhåriga är jätte gamla. Hon kanske trode att jag var en gamal tant. Jag tyckte i alla fall att det var roligt och gulligt sagt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback