IKEA

Gårdagen bestod mestadels av att plugga med Ida, biomekaniktenta i morgon. Hjälp! Hur det än går ska det bli skönt att få det överstökat. Jag vill ju ha sommarlov så fort som möjligt. Efter fyra timmars pluggande och en långpromenad á 75min på Kungsholmen sa jag adjö till min vän och promenerade till huvudkontoret 3. Där mötte jag upp älsklingen och vi for iväg till ikea. Han skulle bara köpa lite galgar, men kom hem med flera ikea kassar proppade med stuff. Jag, som bara skulle vara med som "personligt stöd", kom också hem med en kasse. Det är fullt omöjligt att komma tomhänt från ikea, thats a fact!
Väl hemma möttes vi av världens sötaste hund Doris som vi var hundvakt åt. Det är mammas härliga väninna Katja och hennes dotter Sara som skaffat hund för inte så länge sedan, och som behövde lite tid att åka och shoppa ifred. Vem ställer inte upp att passa en sådan söt liten vovve?!
Senare på kvällen åkte vi hem till Alex och dekorerade lägenheten med lite ikea prylar, super hett blev det! Han har sådan fantastisk smak min man. Vi bakade också scones, bryggde te och sjöng ner i soffan och kollade på Tina Turner´s filmbiografi "What´s love got to fo whit it". En fantastisk, men samtidigt hjärtskärande, film som på alla sätt vis berör.

image803
image804image805

(Från Ikea: Flädersaft, kaffeset med schabloner och galgar... sen var det lite annat också, värmeljus m.m)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback