Friday

Idag var det inte särksillt mycket friday för min del, fri dag som man skulle kunna översätta det till. Jobbade från 9-19 i spelbutiken där jag vid ett tillfälle under dagen småpratade med en herre, som spelade Lotto med drömvinsten, om vad han skulle göra om han vann alla 97 miljonerna. Det första han skulle göra var att lämna sin fru och hitta en ny som var yngre och mycket snyggare, efter att dessa ord lämnade hans läppar så vände jag honom rygggen och fortsatte att arbeta. Vilket riks pucko, sånt får man inte ens säga högt! Hade nästan lust att berätta för honom att han inte skulle få ett endaste snyggt ragg så läng han såg ut som han gjorde, inte ens om han hade alla pengar i världen!

Efter jobbet åkte jag och mötte upp min familj som stått och köat för ett bord på
thaiboat i dryga 2h, jag gled in där lagom till ett bord blev ledigt och vi avnjöt en underbar middag. Drack en mojito som var stört fräsch, tips till er som ska hänga där i sommar!

På vägen hem från båten stannade vi till på 7eleven och köpte med oss lite Ben&Jerry´s glass. Mamma och pappa har aldrig ätit det så jag och syrran var bara tvugna att introducera världens godaste glass för dom. Det blev den klassiska, men ack så underbara, Cookie Dough - Vaniljglass generöst blandad med chocolate chip kakdeg.
Nu ska jag bädda ner mig i sängen och kolla på filmen Förtrollad. Godnatt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback