Midsommar resumé

Årets midsommar tar nog priset, vilken jäkla fantastisk dag. Jag fick fira den med de som finns mgi varmast om hjärtat, familj, släkt och vänner. Några lös dock med sin frånvaro. Dagen startade kl 9.00 så min väckarklocka ringde. Upp och hoppa, in i duschen och lite snabb frulle. Sen var det bara att försöka organisera det sista som skulle fram innan gästerna kom runt 12 tiden. När alla, knappt 50 st, gäster hade anlänt högg vi in i sillunchen. Bibbis hemmagjorda currysill var självklart godast. Sen var det ju det där med nubbarna, jag och Anna var överens om att det inte direkt är någon njutnign men för traditionens skull måste dom ju ner i strupen. Efter lunchen körde vi igång med femkmp som innehöll; pilkastning, slå i spik, spotta fisk, varpa och tumstock. Hur kul som helst! När alla började bli klara med sin grenar avnjöt vi lite fika med jordgubbstårta och kaffe med aveck. Frammåt eftermiddagen drog vi igång "lotteri-hjulet" som snurrades flitigt och många vann fina priser. Jag kammade hem en bordsduk, en jacka och en påse full med smink och hurvårdsprodukter från MAC och Clinique. Lycka! Grillarna tändes lagom till solen sakta började sjunka och alla började grilla sin mat man hade med sig. Mammas tzatsiki var så god att man fortfarande har kvar smaken i munnen. Efter middagen var det mingel, lite för många drinkar och lite senare också dans. Kom i säng strax efter kl 2.00 efter att ha kommit på att jag skulle ju faktiskt upp och jobba kl 8.00, jäkla osis!

Att sedan vakna till väckarklockans skrål 4,5h senare var ingen höjdare. Det första jag såg när jag vaknade var min halvuppdruckna piggelindrink, fy! Resten av huset luktade verkligen dagen efter, tur att jag har fobi för att spy annars hade det garanterat kommit upp. Dagen på jobbet flöt på fint, jag fick ju jobba med Chris och det kan man itne klaga på!

Kommentarer
Postat av: Veronica

Låter som en riktigt härligt midsommar! Synd att man missade den bara=( Kramar

2008-06-22 @ 19:57:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback