Soup

Skoldagen idag gick som räkmacka, helt smärtfritt. Kul att se alla ansikten igen. Vi startade en ny kurs idag och fick lite info om vad den handlade om. Kursen heter Tillämpad fysiologi och verkar spännande.

Efter skolan svänge jag förbi Akademibokhandeln och införskaffade kurslitteraturen innan jag mötte upp Alex. Vi handlade lite ingredienser till middagen och åkte sedan hem till honom. Jag lagade
tomatsoppa från grunden, detta serverades med färsk basilika, getost och krutonger. Verkligen hur gott som helst! Till Alex blev jag tvungen att koka upp pulver kantarellsoppa eftersom han inte litade på att min soppa skulle smaka så gudomligt som jag beskrev. Det slutade med att han råkade dränka sin soppa i salt och den blev oätlig, rätt åt han eller?!

Nu sitter vi o kollar på Rush Hour 3, går vell att kolla på men ja har inte riktigt samma humor som Alex. Men med tanke på soppincidenten tidigare ikväll låter ja honom se den utan invändningar. I´m such a perfect wife!



Update: Bild på soppmiddagen

image509

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback