Ilska

Jag är väldigt konstigt konstruerad, jag kan gå från 100% glad till -1000000% arg på 0,2254 sek. En talang i sig kan vissa tänka men icke roligt för mig själv eller min omgivning. Hur som helst inträffade en sådan reaktion för bara tio minuter sedan. Kom hem från skolan, kliver in hallen och njuter i fulla drag av att städerskan gjort så fint. Kommer upp på övervåningen och går in i mitt rum och ser med blotta ögat hur hon bäddat min säng fel. För dom som inte känner mig kan jag bara säga att jag har vissa "regler" för hur min säng ska bäddas. Jag har till och med en manual som städerskan kan följa och hon har gjort det varje gång förutom idag. Lixom vad hände? Dåligt tycker jag! Och arg som ett bi blev jag för jag blev genast tvungen att bädda om sängen så att det blev rätt, för bara tanken på att sängen är felbäddad ger mig riktigt grova rysningar. Jag är lite bäng, jag vet! Grädden på moset är att samtigt håller en granne lite längre ner på gatan på att borra bergs- eller fjällvärme, dånade som bara sjutton. Varför kan inte de fixas under dagtid då alla andra är på jobbet?????

Nu ska jag gå och tagga ner några kilon, kanske äta en pepparkaka så jag blir snällare!


Kommentarer
Postat av: Thomas

Intressant!

Jag har dessa otroliga humörsskiftningar. en bra dag kan totalt raseras av att en liten strunt sak händer och stör "ens" världsordning.
För ordning och reda, var sak på sin plats. Rena ytor och inga saker som "dräller" får inte existera.

Jag kan meddela att det går att träna bort. (till viss del) Så i stället gå och vara glad eller arg så kan man vara kroniskt sur. Jämnare humör hehe

Men, "Kom hem från skolan, kliver in hallen och njuter i fulla drag av att städerskan gjort så fint." Städerska? Förklara...

Slutligen, ta mig tex. Jag jobbar inte "normala" tider. Mig väcker de när de borrar och spränger när alla är på jobbet. Kort sagt hur man än vrider och vänder sig så är det kört. Alltid någon som blir störd. Trist men sant...

2008-01-30 @ 22:09:28
Postat av: Sandra

Till Thomas:

Jaa det kanske ligger i släkten, vem vet?

Vi har en städerska som kommer och städar hos oss varannan vecka, underlättar för hela familjen så vi kan göra något trevligt den tidein istället.

2008-01-31 @ 08:56:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback