Hurtigt värre

Dagens föreläsningar gick under rubriken Näringslära. Olika docenter och doktorandrar i ämnet korvstoppade oss med allt från miniraler och kosttillskott till kolhydrater, proteiner och fett. Härrans jäklar vad mycket det är att tänka på när det gäller matintaget. Om alla i västvärlden hade någorlunda koll på vad den mat vi äter egentligen innehåller och vad den gör för och mot kroppen tror jag matintaget hade sett mycket mer annorlunda ut. Det är helt sjukt vad producenterna producerar till oss konsumenter, så jävlans mycket skit! Anyway, efter skolan åkte jag  och tränade. Det var jobbigt, brännde 757kcal på 45min. När jag sedan stod i omklädningsrummet och var påväg att byta om träffade jag mamma, hon kom diekt från jobbet och skulle träna. Jag bestämde mig då för att köra ett pass till, mest för att jag skulle få lift hem efteråt. Totalt på dessa två pass, ca 105min, brännde jag 1230kcal. Nu ska jag äta en proteinkaka och sedan någon slags middag. Om en halvtimme slutar Alex och då kommer han och hämtar mig. Han har bestämt att han ska laga pannkakor till middag så det blir några till efterätt för mig, mums!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback