Turbulent dag

Dagen har varit ytterst turbulent dag idag. I skolan hade vi föreläsning om nervsystemets uppbyggnad, föreläsaren hette Lee Nolan och kom från Storbrittanien, i Sorbrittanien pratar man bara engelska. Shit pommes frittes vad klurigt allt blev, först förstå vad människan babblar om sedan översätta det för sig själv i huvudet och anteckna allt på svenska. Efter två av föreläsningsn fyra timmar kom jag på att det går snababre att antecka allt hon säger på engelska och översätta till svenska när man kommer hem. Kruxet är nu detta att mina anteckningar är lagom tydliga med egenkompositerade engelska förkortningar. Vi i klassen kom överens om att alla hade lite problem med att förstå och skulle gå igeonom det tillsammans nästa vecka under någon lång håltimme. Från att tycka att man är lite haj på det engelska språket till att känna sig totalt jäkla usel, dumma nervtrådar!
Efter skolan åkte jag till F&S och körde ett jumpa/styrke pass med mamma och Julia som var helt ok, men jag och Julia var inte helt nöjda så vi stannade kvar och körde passet efter som var Core. Man vet ju inte om chips påsen åker fram ikväll.


Dagens utvärdering: Träningssamvetet på topp och engelska självförtroendet i botten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback