American Cupcakes

Idag har jag slappat gärnet. Helt slut från veckans bravader med allt från skolan och förinspark till träning och bussresor. Jag börjar så smått vänja mig, trots det är jag långt ifrån van med min nya lifestyle. Tog en lång och välförtjänt sovmorgon och satte mig framför datorn för att uträtta lite saker samt surfa runt. Tillslut tröttnade jag på att inte göra någonting och satte igång med ett debut projekt: baka riktiga amerikanska cupcakes. I sverige kallar vi dessa små godingar muffins och om jag ska vara ärlig vet inte riktigt vad den stora skillnaden är. Kanske är det storleken eller frostingen- och dekorationsarbetet man lägger ner på bakelserna...vad vet jag?! Det jag vet är att jag gjorde underbart goda (jag var snabb med att provsmaka) banan- och chokladcupcakes med choklad frosting. Mumms fillebabba, kaloribomben exploderar!

image318
Ungefär så här blev resultatet. Fast min frosting var proffsigare spritsat!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback