Shake that ass

Precis hemkommen från skolan, idag har vi varit där från 8-16:30. Hujeda mig vad jobbigt! Dagen startade med en 1,5h lång introduktion om hur man använde sig av en pulsklocka, hur den fungerade, vad den hade för finesser och hur man överförde sin registrerade puls till datorn. Det där har jag hållt på med och använt mig av i drygt 5år så för mig var det mest en sömning förmiddag. Vid 11 snåret hade vi föreläsning med inslag av lunch och fika, vårat så kallade tee time. Alla som läser tränarprogramslinjen får möjlighet att ca 1 ggr/månaden träffas, då äter vi lunch, småpratar lite och lyssnar på en föreläsare vi gemensamt valt att skolan ska plocka dit. Onley for us! Idag blev det äckligt god thai/kycklingsoppa och föreläsaren var svenska simlandslagets föredetta förbundskapten (men är nu personlig tränare till världens i år snabbaste sprinter, simmaren Stefan Nystrand) Anne Forsell. Hon hade väldigt mycket intressanta tankar och aspekter om allt rörande motivation och ledarskap att göra. Det hon hade att dela med sig av är ovärderligt, riktigt lärorikt att lyssna till. Dagen/eftermiddagen avslutades med en 4h lång dans och rytmik kurs. Vi lärde oss shaka loss i olika övningar och lekar samt använda musiken som ett viktigt redskap i träningen.

image422

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback