Nördigt värre

Idag på samhällslektionen blev jag rejält tönt förklarad. Men det bjuder jag på, as always! Klassen jag går i älskar att göra nutidsorienterings frågorna varje vecka. Denna vackra dag fanns även ett bonus quiz som gick ut på att man fick 24 stycken förklaringar till de 24 länder som deltog i årets Eurovsion song contest. Det kunde vara att man fick reda på allt från artistens namn och vilka scenkläder de hade till vad låten hette och vilka som är landets angränsande länder. Man skulle alltså skriva vilket land de syftade på. Medans resten av klassen hade allt från 2-5 rätt hade jag en anings bättre. Med mina 21 poäng fick jag alla blickar på mig, och när de undrade hur jag lyckades med det gjorde jag värsta missen. Istället för att ljuga och säga att jag bara chansade så erkände jag att jag såg tävlingen på lördagen och även reprisen på söndagen. Så dumt av mig! Jag är itne värsta schalger freaken men kom igen det är ju en tradition att titta på det varje år. Läraren blev impad och det har jag ju som + att ta upp när det vaknas betygssnack.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback