Snöbollskrig

Efter att ha klarat av två prov, riktigt hyffsat, med förkylning och värsta hostan så har jag tagit denna dag ledigt från allt plugg. Går ju inte i skolan på torsdagar och fredagar så jag kunde med gott samvete lägga böckerna på hyllan, i alla fall tills i helgen.

Har varit en slapp förmiddag idag med dåligt väder. Jag och Alexander har tittat på
Cars, en riktigt rolig film från Disney. Jag blev väldigt nyfiken att se den efter att den var med på Kalla Anka på julafton. När filmen var slut upptäckte vi att det hade börjat snöa, vi som planerade att promenera till Video Ett och lämna tillbaka the Brake-up som vi lånade igår, förövrigt en helt OK film. Hur som helst gav vi oss ut i snön, och nu hade det börjat snöa riktigt ordentligt. Vi promenerade och promenerade. Påvägen hem hade vi snöbollskrig då det var riktigt bra kramsnö. Guess who won? Inte så svårt eller hur! Min baby kastar ritkigt hårt men jag är riktigt snabb... och Alexander, kan inte du berätta hur det känndes att få den där kalla snöbollen innanför tröjan? Visst var det skönt när den började smälta och rinna nerför ryggen? Vill ni veta vad han tyckte (om han vågar svara) klicka in här på hans blogg.

Idag till middag ska vi laga en specialite á la "Alexandra" (Alex + Sandra, ni fattar?!). Det blir skaldjurs gryta med färsk pasta och en färglad sallad. Så våran favorit. Eller en bland alla våra favoriter. Vi kanske är en aningens osams om salladen men där har vi kompromissat, han får ha majs i om jag får ha avacado. What a deal!

Senare ikväll ska vi träffa Elin och Gurra, det ska bli riktigt mysigt. Var länge sen jag träffade dem nu eftersom jag inte varit i Motala på tre veckor.


image101
Elin och Gustav

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback