Quite a day

Herre min ge viken dag! ... och natt! Hade en förskräcklig hosta som vägade ge med sig igår kväll när jag skulle sova. Jag bara låg och hostade och hostade och trodde att jag skulle hosta upp lugnorna. Helt hemskt! Tillslut somnade jag. Tror ni inte att det första jag gör, när jag slår upp ögonen i morse, är att hosta så jag håller på att tappa luften. Hjälp lixom.

Känner mig helt frisk förutom hostandet och snorandet så jag knatade iväg till skolan för att skriva mina två prov. Kändes väldans bra för att ha sovit så få timmar. Man är vell en naturbegåvning, right?!

Har förgäves ringt till vårdcentralen för att ragga upp lite hostmedicin så att nattens sömn kan bli lite mer behaglig. Vad trodde jag igentligen. Hur kunde jag vara så dum att tro att den lilla tanten i vita rocken på andra sidan luren skulle förstå att jag verkligen behövde lite hostmedicin? Jag får nästan skämmas. Inte ska men vell äta hostmedicin när man bara hostat i tre dagar. Nej nej nej, man ska ha hostat och haft feber i två veckor för att få medicin. Såklart! Fel av mig!
Har god j*vla lust att utbilda mig till läkare bara för att ge människor den vård dem behöver! Please!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback