Family Flachs


 
Under veckan som gått har jag haft mailkontakt med en släkting som jag inte visste existerade. Väldigt spännande. Det började med att jag fick ett inlägg i min blogg där en man frågade var namnet Flachsan kom ifrån, han hade nämligen blivit kallad Flachsen i alla år. Det visade sig tillslut att vi hade samma efternamn, Flachsbinder, vilket var lite skrämmande eftersom jag trodde jag kände alla Flachsbinders i sverige. Något som var väldigt roligt var att den här mannen, som är syssling till min pappa, har släktforskat och på så vis hade mycket intressant fakta som sträckte sig långt tillbaka i tiden. Så nu vet jag allt om hur vår slät kom till sverige och vad mina förfäder hette och sysslade med. Jag vet också att vi har släkt i Los Angels, USA, och Tel Aviv, Israel.

Ett jätte tack till "Mr Flachsen" som tog kontakt med mig och berättade allt! Det var varit mycket spännande och lärorikt. Tack!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback