Aj!

image76


Idag följde jag med Maria på promenad ner till affären för att handla vårrullar. På vägen dit höll jag på att spexa med mina hala mockastövlar och gled omkring på trottoaren, hur skojj som helst! Men det roliga höll inte i sig särksillt länge. Utanför entrén till Östenssons, och då menar jag precis utanför, drog jag rejäl vurpa och landade på svanskotan. AJ! Jag kom ganska snabbt på fötter igen och tittade på Maria som höll på att skratta ihjäl sig. Själv visste jag inte om jag skulle skratta eller gråta så jag passade på att göra både och. Efter livsmedelsshoppingen bar det iväg hemmåt, Maria promenerade och jag stapplade fram. Ni fattar inte hur ont det gjorde. Men något jag fattar är att Maria skrattade för det måste sett galet roligt ut. Tänk er själva mig ligga på rygg med benen i vädret samt alla grimarser och ljud man fått till innan man hamnade i den positionen. Ja herre jäklar!
Nu förstår jag verkligen varför alla äldre människor införskaffar spikkäpp, skodobbar m.m. under vintertid, att trilla som jag gjorde idag + 40år = ambulans!

Tips: Gå försiktigt!

Kommentarer
Postat av: Mikaela

Det är glashalt ute ju!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback