Rocky Balboa

Jag sitter fortfarande och ryser. Efter att ha sett alla Rocky filmerna kom nu äntligen avslutningen och jag måste säga att det känns stort. Början av filmen var en aningens seg men så fort Rocky klev upp i ringen så steg min puls upp i 180, shit vad mäktigt! Jag kan verkligen inte låta bli att bli att tända till när jag ser hur Rocky tränar för att gå upp i ringen och få ut "the beast" som plågat honom. Jag ryser!

"Låt mig berätta något för dig som du redan vet. Världen är inte bara solsken och regnbågar. Det är en väldigt grym och otrevlig plats, och det kvittar hur hård du är. Den kommer få dig på knä och hålla dig där om du tillåter det. Du, jag eller vem som helst kommer inte kunna att slå så hårt som livet. Men det handlar inte om hur hårt du slår. Det handlar om hur hårt du kan bli slagen, och fortsätta röra dig framåt. Hur mycket du kan ta, och fortsätta röra dig framåt. Det är så du vinner!"
Rocky

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback