Karate bruttan

Herre gud, nu ska ni få höra hur det gick till när jag provade på karate. Ovigare, osmidigare och okvickare människa får man leta efter. Det var Costas och Gülsah i klassen som hade äran att presentera deras specialidrott. Costas tävlar i fullkontakt karate medan Gülsah kör poäng karate. Jag lovar att ni skulle kissa i byxan av skratt om ni såg mig in action idag. Mina fötter var som fastgjutna i golvet vilket är negativt i karate. Mina sparkar räckte motståndarna till midjan, högst, vilket inte heller är något posstivit. Som individuell idrottare har jag noll erfarenhet av närkontakt vilket verkligen visade sig, jag är inte alls van vid att bli påpucklad. Trots att vi körde väldigt försiktigt fick vi in ett par slag och sparkar på varandra som verkligen satt där de skulle, aj! Jag kommer lätt att ha en del små blåklockor på kroppen i morgon. Det enda som jag var någorlunda bra på var armrörelserna, som jag har från ki boxen, och höftkasten, det är ju inte fy skam trots allt. 

 

Nu sitter jag här hemma med blåsor under fötterna (hur kunde jag få det när jag stod fastgjuten?!?) och ska strax hoppa in i duschen. Kvällen kommer att bestå av studier, middag och Desperate Housewifes.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback