Glitter och glamour

Årets sista dag är det idag. Känns både sorgligt och härligt på samma gång. Sorgligt för att år 2007 var ett mycket bra år och härligt för att år 2008 kommer med framtiden.

Har jobbat ett par timma rpå förmiddagen idag. När det var som värst med folk och köer, ca 12:45, gick brandlarmet i tyresö centrum. Alla var tvugna att utrymma. Incidenten gick snabbt att åtgärda och starx efter 13:00 var det full fart igen.

Ikväll är det jag som har middag och fest hemma hos mig. Vi blir 12 glada personer som ska umgås de sista timmarna på år 2007 och fira in det nya året. Medan jag var på jobbet har pappa hjälpt Alex att knåpa ihop varmrätten. Vi har gjort det smidigt och låtit alla ta med sig lite av varje till en redan förbestämd meny. På så sätt slipper man själv stå och slita i köket.


Nyårs meny 2007


Fördrink och snittar: Överraskning
Förätt: Asiatisk skaldjurssalsa
Varmrätt: Smördegsinbakad oxfilé och gorgonzola med hasselbackspotatis och rödvinsås
Efterätt: Cheescake med exotiska frukter
Lite senare: Ost och kex med frukt
Ännu senare: Dipp och grönsaker, chips och godis


Nu ska jag duka fram det sista, slänga mig i duchsen och göra mig riktigt nyårsfin. Klädsel tror jag blir en svart minikjol med volang, svart långarmad polo med öppen rygg och detaljknappar, svarta strumpbyxor och svarta knästrumpor över. Smycken funderar jag på min svarta diamantprydda klocka som jag täntke matcha med ett lång diamanthängsmycke som är foramt som ett hjärta. Håret funderar jag på att klippa av mig i protest mot att jag inte orkar eller kan sätta upp det. Kanske blir en balettknut eller liknande.

Önska mig lycka till som värdinna ikväll och så vill jag passa på att önska alla mina läsare ett gott slut och ett gott nytt år! Vi hörs år 2008.

Kommentarer
Postat av: Madeleine

Hur länge pågår tävlingen med nagellacken??


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback