Jenny S

Usch vad kallt det är ute, och fy va det blåser! Vinden lever loppan utanför fönstret. Stackars mamma som ska på jobbkonferans i Finland och ska åka färja dit ikväll, i detta väder.
Är redan helt slut efter två dagar i skolan. Idag hade vi våran första lektion i
Anatomi och Fysiologi 1 som började kl 8:00-12:00. Spännande men tung kurs, läraren är grym! Hur som helst var man tvungen att kliva upp kl 6:00 för att hinna göra frukost, duscha, packa och ta sig till skolan i tid. Jag är verkligen inte van att åka komunalt och jag tror aldrig att jag kommer att trivas särskillt bra med det, men vad gör man?! Tills Sthlm lokaltrafik har rustat upp sig och tagit sig i kragen så finns det inte många andra sätt att ta sig till skolan på utan att klaga. Det var skillnad när man pluggade i Motala, max en minuts promenad till skolan. Loved it! Efter skolan jobbade jag lite på Coop i spelet för att lära mig post-delen, det gick bra men trött var jag. Väl hemma har jag legat som en klubbad säl och läst flera kapitel ur Denise Rudbergs roman Jenny S. En aningens överdriven bok om jag ska klaga över något men jag älskar ju denna typ av böcker med drama i så jag kan bara inte lägga ifrån mig den. Idag hem från skolan åkte jag förbi Slussen, där jag skulle byta tunnelbana, bara för att jag var helt inne i alla intriger. Som tur var kostade inte det misstaget så mycket tid utan jag kom välbehållen hem.

image311

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback