Vikor & Rolf för H&M

Viktor & Rolf är H&Ms nya samarbetspartners, efter Lagerfeld och Stella McCartney. H&M följer upp sina uppmärksammade gästkollektioner av kända designers och denna höst är det den holländska duon Viktor & Rolfs tur. Nu på torsdag den 9:e november släpps kollektionen, som omfattar både dam- och herrkläder, i utvalada H&M butiker runt om i Europa, Nordamerika och Mallanöstern.
Duon är känd för spektakulära modevisningar och för en modern och konstnärlig touch på klassiska skräddade plagg.

Var inne på H&Ms hemsida för att tjuvkika på kollektionen och jag måste erkänna att jag blev besviken. Hade jag varit en stirkt arbetskvinna med karriären på topp hade jag suktat och önskat mig hela kollektionen, men nu är det inte så. Jag visste redan från början att Viktor & Rolf lägger ner mycket arbete i det konstnärliga men denna kollektion föll mig inte alls i smaken. Tur i oturen skulle man kunna säga, jag har nämligen ingen tillgång till att vara hemma i Stockholm på torsdag och jag ät glad att jag slipper trängas och slåss med galna brudar som sliter till sig vad som helst i vilken sotrlek som helst, bara de får sitt designerplagg, galet!

Det är kul ändå att H&M vågar satsa på Viktor & Rolf som inte är lika etablerade i modevärlden som de tidigare gästerna Lagerfeld och McCartney. Men jag hoppas att H&M väljer ett riktigt ess till nästa gång. Så jag säger som vår kära Kisthi "Shape up H&M" och lyssna på Sandras önskning, att det blir Michael Kors som är det stora esset eller som andrahandsval Marc Jacobs.

Hoppas, hoppas, hoppas!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback