NK rean

Igår var jag och min söta Hanna på shoppintur i city. Vi möttes utanför NK kl 11.00 och gick genast in för att börja rota bland hyllorna. Vi ögnade snabbt igenom gatuplan och tog rullisen upp till Plan 1. Armani, Burberry, Boomerang, DKNY, Filippa K, Karen Millen, FCUK, MaxMara, Marc O Polo, Gant, Hugo Boss, Tiger, J Lindeberg och NK Nordiska Designers. Dambutiker alltsammans! Vi strosade omkring där ett bra tag och kikade in i de flesta butikerna, Hanna hittade några tröjor men jag föll inte för något så vi rullade upp en våning till. På plan 2 fanns de flest butikerna fast för herr så vi kilade in på NK Sport och Fritid, där hittade jag en jätte fräck Peak jacka. Den var hela 800 riksdalers billigare än ordinarie pris, jag tackar och bockar!
Vi kände att det var dags att lämna byggnaden så vi promenerade vidare till Zara och Solo, där var allting huller om buller och ganska urplockat så vi fortsatte vår färd längst Biblioteksgatan och vidare upp till Hötorget där vi tog en sallad på Panini (Kungsg 44). Efter att vi suttit mätta på uteserveringen ett tag, inlindade i våra knall oranga filtar, var det hög tid att fara hemmåt, Hanna skulle iväg till jobbet och jag var bjuden på middag. Innan vi kom till tunnelbanan lyckats jag hinna med att shoppa en vit sunshine girl bikini och ett marin inspirerat linne.

Snipp snapp snut, så var shoppingdagen slut!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback