Pirates of the Caribbean: Död mans kista

45563-130
Kapten Jack Sparrow (
Johnny Depp) står i skuld till den legendariska Davey Jones, härskare över havets djup och kaptenen på det spöklika skeppet Flygande Holländaren. Om Jack inte kan ta sig ur denna skuld, kommer han att bli dömd till ett liv i evig underkastelse och förbannelse. Och om inte det vore nog så lyckas han sätta käppar i hjulen för Elizabeth Swanns (Keira Knightley) och Will Turners (Orlando Bloom) bröllopsplaner, som genast följer med Jack Sparrow på nya äventyr

Alltså vad ska jag säga?!
Det är Pirates, det är Johnny Depp och det är spännande... Men, inte fullbordat! Igår traskade jag, ofullbordad, ut ur Rigolettos gigantiska sal 1 med Hanna till höger om mig. Jag kikade runt på mina medmänniskor, de såg hyfsat glada ut, men... det saknades nått... filmen saknade klimax.  Å andra sidan är filmen bara en del i vad som komma skall eftersom man lämnar biosalongen och filmen i en av de värsta cliffhangers jag någonsin skådat. Jag får vänta ända till den 27 Maj för att se upplösningen, är det lagligt att man ska få vänta så länge?! 


Filmen får SSSSS av mig, jag hade inte annat velat än att ge den full pott. Kanske får jag göra det nästa år då storyn blir fullbordad. Johnny Depp får SSSSS, helt klart! Hur kan man spela så j*vla bra som han gör?! Jag skulle vilja påstå att han är en av vår tids största skådespelare!

Kommentarer
Postat av: Anonym

filmen handlar inte om nån kista.. det är en film om mr sparrow.

2007-04-26 @ 13:06:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback