What to do after school?

Nu, innan denna slappisdag går mot kvällen, tänkte jag ta tillfället i akt och ta reda på vad det är jag tror att jag vill bli när jag blir stor samt att ta reda på vart någonstans jag kan plugga det jag tror att jag vill bli när jag blir stor. Puh!

Jag har kommit fram till att jag kan tänka mig att bli:
1.
Inrednigsarkitekt
2. Jurist
3. Homestylist
4. Journalist
5. Bröllopsplanerare

Då finns det en hel del ställen jag kan söka mig till:
1. För att bli inredningsarkitekt tycker jag det vore lättast att söka mig till Konstfack, University College of Arts, Crafts and Design. Jag kan även börja med att läsa arkitektur och sedan plugga vidare med designbiten, då gör jag det på KTH, LTH eller CTH.
2. Jurist låter spännande, och det finns att studera lite var stans i sverige. Men Juristlinjen på Stockholms Universditet tilltalar i så fall mig mest.
3. Homstyling eller Homestaging är ett alt. till inredningsarkitekt. Söker man på exempelvis google.se får man fram en hel del fakta om kurser och utbildningar.
4. Jornalistik är något som jag nyligen fått mina tankar på. Särskillt nu efter att jag börjat blogga. Efter att ha hört att  många uppskattar mitt skrivande och mitt skrivspråk samt att jag läst alla svenska kurser på gymnasiet, känner jag mig ganska kvalificerad för detta yrke.
5. Amerikanska Association of Bridal Consultants erbjuder kurspaket i fem steg som man kan läsa hemifrån. Tänk att få planera bröllop dagarna i ända, är inte helt främmande för den tanken!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback