Läslusen

45563-38845563-389

Jag är inget stort fan av att läsa böcker, jag underhåller mig ofta på annat vis. Men hör och häpna har jag den senaste tiden uppfattat det mycket lugnande att läsa några kapitel innan jag släcker sänglampan och slumrar in. Jag har tex nyligen läst två av Martina Haags böcker, "
Hemma hos Martina" och "Underbar och älskad av alla" vilket är mycket underhållande och bjuder på många skratt. Men innerst innen älskar jag att läsa verklighetsbaserade händelser som "Pojken som kallades det", "En blomma i Afrikas öken", "Gömda" och "Glöm att ni har en dotter". Men när jag var i skolans mediatek igår och letade efter den sista Martina Haag boken "Martina-koden" fanns den inte. Istället sa den snälla lills tanten bakom disken att hon kunde beställa hem den och att vi båda skulle hålla tummarna att den kom innan jul. Lite besviket begav jag mig mot utgången då min blick plötsligt fastnade på en titel. "Den vita massajens dotter". Det är uppföljaren till "Den vita massajen" som jag läste för nått år sedan, den verklighetsbaserade boken som fick mig tårögd flera gånger. Jag bara måste läsa uppföljaren, så jag lånade den direkt. Ser fram emot att sätta tänderna, eller säger man ögonen(?!), i den.

Nu när jag sitter och surfar runt på adlibris.com som en annan läslus ser jag att det kommit ännu en bok i "Massaj" serien. "Resan tillbaka till den vita Massajen" blir nog Corinne Hofmanns sista bok om hennes livsäventyr. Det är klart att jag måste läsa denna bok också får att rama in hennes berättelse och få veta hur allt slutar. Jag kan knappt bärga mig, nyfiken som man är.

För er som inte föredrar att läsa har "Den vita Massajen" blivit film, se den!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback