Bortbjuden på middag

Dagens arbetspass var lättförtjänta pengar. Det var inte särskillt många som hade lust att ta en sväng förbi coop och inhandla nyårsmenyn. Dessvärre lär det bli långa köer i morgon och eventuellt på nyårsafton. Att folk inte handlar i tid?! Det är för mig helt obegripligt. Jag skulle inte vilja stå i köket och laga middag hela nyårsafton. Men det är upp till var och en.

Nu ska jag strax bege mig till Sundbyberg. Jag och Alexander är bjudna på middag av Alexanders moster med familj. Det ska bli så trevligt. Dagen till ära ska jag ha på mig mitt
svarta linne med sidenrosett, svarta byxor och en guldtröja på axlarna. Nej nu måste jag skynda mig om jag ska hinna i tid... och min mage börjar kurra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback