SM guld, SM guld, SM guuuuld!!!

Igår, lördagen den 19 augusti 2006, tog lilla jag junior SM guld i Örserum. Distansen var olympisk dvs. 1500m simning, 40km cykel och avslutningsvis 10km löpning.

Efter segern i Djurgårdens triathlon för två veckor sedan har jag verkligen fått mersmak på guld. Så fort det vankas tävling har jag taggat till som aldrig förr, känslan är suverän!

Lördag morgon vaknad jag i Motala. Jag och pappa anlände dit redan på fredagseftermiddagen för att lasta in kläder m.m. som jag haft i sthlm under sommarlovet. (Ny termin på triathlon gymnasiet i Motala vankas på tisdag den 22:a). Åt en härlig frukost samt hällde i mig sportdryck för att klara av dagens distans och utmaning. Klockan 10.20 åkte vi från Motala med Örserum (Gränna) som mål. Efter att ha åkt fel ett par ggr var vi äntligen på plats 12.00. (Dam starten går av stapeln 13.15 = stressigt!). Sedan den vanliga rutien; Ut med cykel ur bilen, på med tävlingshjul och pumpa däcken. Hämta nummer lapp och ställa upp allt i växlingsområdet. När allt detta var klart hann jag kika på när herrarna sprang upp till växlingen från vattnet, vacker syn må jag säga ;p. Snabb uppvärmning innan det var dags för att tråckla på sig våtdräkt samt ta en sista titt på växlingsområdets alla in och utgångar inför kommande cykel och löp monent. Till skillnad från alla(/många) andra triathlontävlingar var simstartade belägrad på stranden så att man fick springa ner i vattnet, detta tyckte jag var skojjigt. Simningen gick i en triangelbana á 750m där vi fick springa upp på land för varvning. Efter simningen gjorde jag en bra växling och kom snabbt ut och upp på cykeln. Den 40km långa resan gick bra trots att det överlägset är min svagaste gren. Det första 20km varvet, av två, gick jag ut lugnt för att inte köra slut på benen. Det andra varvet fick jag jobba för att hålla farten och så fort det lutade uppåt blev det mojjsigt i benen. När jag äntligen rullade in till växlingsområdet, dyngsur efter regnvädret, fick jag oanda krafter i kroppen och benen känndes inte alls tunga då jag gav mig ut på löpningen. Löpningen bestod av 4 varv á 2,5km. De första två varven var rena "barnleken" med tanke på hur det har kännts på sprint distansen, jag kännde mig oförskämt fräsch i kroppen och jag fick i mig bra med vätska. De tredje varvet gick bra till en början, sedan fick jag fruktansvärda smärtor under högra foten. Ett skavsår låg och skavde under hela det sista varvet vilket nästan höll på att få mig av banan men viljan att ta hem segern tog överhand och jag kämpade mig på trötta och stumma ben in i mål. Sluttiden 2.42.03 var en rejäl putsning på det personliga rekordet. Mycket nöjd!

Förhoppningsvis kommer det snart bilder från tävlingen.

Vill du veta mer om triathlon klicka då in på min klubb
Stockholm City Triathlon eller på Svenskatriathlon förbundet.





Kommentarer
Postat av: Patrik

Grattis världsmästaren, nu är du ett steg närmare OS 2008

2006-08-30 @ 16:54:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback