Husmor Sandra

Jag fick en hel påse med äpplen av svärföräldrarna igår så idag var det dags att ta hand om skrället. En tredjedel av äpplena fick dekorera fruktskålen, en tredjedel fick ta plats i frysen färdigskalade och skurna i klyftor (färdiga att tina upp och baka äppelpaj eller -muffins) och den sista tredjedelen kokade jag äppelkräm av. Tänk er va gammalmodigt att koka äppelkräm, gör man det än idag? Jag rotade i alla fall fram ett rece pt på kräm och slutresultatet blev lyckat. 


Äppelkräm (4 portioner)

Ingredienser;
3-400g äpplen
3 dl vatten
2 msk strösocker
2 msk potatismjöl

Gör såhär;
Skala och tärna/riv äpplena. Koka upp 3 dl vatten med 2 smk strösocker. Lägg i äpplena och låt koka 3–4 minuter eller tills frukten är nästan mjuk. Red av med 2 msk potatismjöl utrört i lite vatten. Bjud äppelkrämen med mjölk.

Sandras tips;
Jag kryddade krämen lite extra med citronsaft, vaniljsocker och kanel. MUMS!


Kommentarer
Postat av: Faster

Ja,gammalmodigt! Och skiiitgott!

Duktig du är!

Mågott!

2009-09-21 @ 08:49:36
Postat av: Anonym

Ja,gammalmodigt! Och skiiitgott!

Duktig du är!

Mågott!

2009-09-21 @ 08:50:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback