Fiskat

Nu ikväll har jag, Alex, Mange och Erik haft en fiskekväll hemma hos Erik ute på Brevik. Känns lite som min grejj det där med fiske, det är så lungt och fridfullt att stå på byrggan/klippan och se ut över vattnet och kasta lite med spöt då och då. Fast bara tills myggen invarderar framåt skymningen! Hur som helst så var denna tisdag tydligen en kanon dag att fiska på för tro det eller ej så håvade vi upp två stycken stora gäddor. Först fick Erik napp efter ca 15 minuter och drog med glädje upp en lagom stor gädda och strax därefter var det Alex tur att håva in sin något större fångst. Erik visade sedan hur man skulle rensa fisken vilket var väl behövligt då jag inte rensat fisk sedan jag var en liten flicka. Så nu luktar jag fisk om händerna, lukten vägrar ju att försvinna trots att jag använt den där fisktvålen av stål. Någon som har något ritkigt husmorstips om hur man får borten fisklukten från händerna?

image224

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback