Die Hard 4.0

Live Free or Die Hard
image245

Igår tog jag, Alex och Mange en sväng förbi en biosalong, satte oss ner i en skön fotölj och spanade in den nya Die Hard filmen. Fast det första jag sa när vi stod i kön och till biljettluckan var nått i stil med "vad som helst utan Die Hard!", men när vi kom fram till att det inte gick något som kunde vara bättre gav jag vika för grabbarna. Tack och lov för det, filmen var verkligen bra! Jag har sett alla de andra Die Hard filmerna men jag jag kommer att lägga denna som topp, dels för den spännande och trovärdiga handlingen handlingen och dels för att John McClane (Bruce Willis) har blivit en ritkigt het 50-åring. Handlingen var som sagt trovärdig då Amerikas bästa hackers omedvetet hjälper en liga att ta kontroll över hela USA. Intressant och spännande för tänk om det skulle kunna hända i verkligheten? Tänk om några riktigt grymma hackers kan ta kontroll över ett stort samhälle och "skicka tillbaka" dem till stenåldern? Att leka med tanken är både spännande och läskig. Hur som helst var det nog ingen som blev särskillt besviken över att Bruce gång på gång överlevde de mest konstiga fallen från höga höjder, eller lätt kunna ducka för allt kulregn och inte minst hoppas på ett jetplan som om det vore den enkaste saken i världen. Ne, John McClane är helt enkelt oövervinnlig and that´s the hole point!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback