Klassfest

Dagen börjar, inte så bra, med att jag inte kommer ur sängen. Det är absolut inte för att jag är trött, för det är jag aldrig, men sådan träninsverk jag har i vader, lår och rumpa.. Aj Aj!
Fast som alla mina lyckliga dagar blir dagen bara bättre och bättre. Min fina granne Maria och jag tar en promenad till Anna och spanar in hennes lägenhet innan vi alla tre fortsätter till Ica Maxi för att shoppa lite mat inför grillkvällen. Jag är hungrig så jag shoppar massor med mat! Medan vi traskar hem pratar vi om sommarens nöjen och kommer fram till att
Peace and Love i Borlänge är typ det ultimata med hur bra band som helst, "dit ska vi!", sjunger vi i kör!!

Väl hemma marinerade jag köttet och började göra mig iordning. Klockan 19.00 kom Erik och hämtade mig och vi körde iväg till Borensberg, till Berrå. Vilken åktur, Erik kör som ett #!?&#%"/ och jag blir rädd och håller i allt jag äger och mig själv (Erik, like you a lot anyway!!!). Som tur är kommer vi dit med livet i behåll och börjar grilla.


Efter en utsökt middag med alla vänner åkte vi till en fotbollsplan i närheten och började sparka boll. Eller vi och vi, dom som hade någorlunda oömtåliga skor på fötterna villsäga.
När fotbollsmatchen var över och ingen hade vunnit tog vi våra bilar och körde tillbaka till Berrå för att göra upp en mysig lägereld. Alla var glada och härliga!!


Jag och Erik var härligast!!


Nattens mörker svepte över oss och den enda ljuskällan kom från vår fina eld. Helt plötsligt dök en gitarr upp och det spelades en trudilutt eller två. När Höögan väl fick gitarren i sin famn fick vi se hans sanna jag, han förvandlades till värsta "gitarr-gurun" med en hes och slät röst, och det blev fler en två trudilutter jag jag lova. Live musik och sång hela kvällen, i like!!


Om inte elden höll en varm fick man kramas med sina underbara klasskompisar!


Berrå´s vattenpipa dök också helt plötsligt upp från ingenstans och folk började bubbla. Bubbel, bubbel, bubbel var ett skönt ljud och kompade bra tillsammans med gitarren. Åhh vilke mysigt kväll!!




Men kvällen varade inte för evigt och långt efter läggdags började vi dra oss hemmåt!
När jag kom hem till min lilla lägenhet skyndade jag att ladda ner alla bilder som tagits under kvällen och jag satt en bra stund och bara njöt, tillslut (efter tre år) kom jag på att vi är inte en så pjåkig klass ändå! Vi e riktigt sköna allihopa!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback