Överraskningsmiddag

Jag är ju en sådan himlig gullig liten flickvän, så jag kunde inget annat än att bjuda på en riktigt trevlig överraskningsmiddag för mitt kära födelsedagsbarn Alex. Han har ju haft fullt upp med sin LIA och jobbar och står i så han har inte hunnit tänka på sin dag eller om han ska ha fika eller nån liten tillställning. Då klev jag in och tog tag i saken i sista sekund. Jag bjöd in hans bästa vän Robin (Anna kunde inte komma pga kvällsjobb) och hans syster Rebecca. Dom kom till mig lite tidigare och hjälpte till med de sista förberedelserna och så överraskade vi Alex rejält när han klev in genom dörren. Han blev skit överraskad, rädd, chockad och förstås väldigt glad. Jag bjöd på 3 rättersmiddag bestående av;


Förätt: Klassisk
Toast Skagen med avocado och egengjort skagenröra (som blev sjukt god om jag får säga det själv!)
Varmrätt: Självfallet blev det Alex absoulta favoriträtt, en riktigt god och smakrik Korvstroganoff
Efterätt: Hembakada jättemuffins med vanilj och chokladkross, dränkta i choklad och dekorerade med grädde och vilda bär.

Maten sköljde vi ner med det goda cabernet sauvigon rosévinet Mulderbosch från Sydafrika.



Kommentarer
Postat av: Linn

Åhh vill du bli tillsammans med mig Sandra?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback