Morgonträning

Denna lediga dag ringde väckarklockan 6:15. Då klev jag upp, klädde mig i träningskläder, satte på mig underställ och träningsoverall, fyllde vattenflaskan och gick till bussen. Det var skönt att inte frysa med alla lager kläder, tror att det ska bli min nya grej; klä mig varmt och skönt! Fast å andra sidan kanske det inte blir så jämt för hur snyggt är det med långkallingar under nylonstrumpbyxor igentligen?! Hur som helst tror jag att jag ska önska mig några snygga skinnhandskar, för nu har jag bara ett par oäkta i typ fuskskinn som i och för sig är snygga som inte håller måttet. Om jag börjar fryser om fingrarna redan i början av oktober, hur kommer det då att bli i slutet av december?? Sen tänkte jag på en lustig sak på bussen, ingen hade mössa på sig. Själv satt jag med min vita Roxtmössa och mina öron mådde primaskinka, riktigt nöjd!

Morognens träningspass kl 7.00 var yoga, det var andra gången för mig att prova på denna träningsform. Tidigare har jag provat det på bosön men det var för ca 5 år sedan. Idag är jag kanske inte lika smidig som jag var då men det känndes riktigt bra att hitta fokus, hitta välbefinnande i olika positioner, kontrollera andningen och sträcka ut kroppen. Detta var några av övningarna jag utförde tidigare idag;



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback