En härlig bror har varit hemma i Stockholm

Efter nästan tre dagars firande av min nu mera 30-åriga bror med middgar, shopping och överraskningar och resturangbesök sitter jag nu här hemma och tar igen mig. Veckan har varit minst sagt fartfylld. När Danne och Pernilla kom till Stockholm i måndagskväll blev det familjemiddag och det var jätte mysigt. Under tisdagen fick födelsedagsbarnet shoppa ny vinterjacka som present och sedan for vi hem för att förbereda oss på släktinvasion. Det blev middag med en fjortonmanna "kör" som fick ta i ton och sjunga ja-må-han-leva, maten var fantastiskt god... grillspett med tillbehör precis så som födelsedagsbarnet ville ha det! Under onsdagen blev det besök hos mormor och morfar där vi åt lunch och återigen firade Danne, senare på kvällen blev det överraskningsmiddag för Danne inne i stan tillsammans med hans vän Björn och hans flickvän. Vi mötte upp dom på Björnes resturang Clas på hörnet där han jobbar som kock, där hade bjöd han oss på lite tappas som tilltugg/förrätt medans han bytte om. Vi gick sedan till resturang Storstad på Odengatan och åt fantastiskt god mat. Jag åt en super god hallstrad rödingfilet med stuvad höstsvamp och västerbottenpurré, det bara smälte i munnen. Efter middagen åkte vi till La bar och kollade på fotbollsmatchen. Idag på förmiddagen åkte dom hem till Göteborg, de söta små vännerna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback