Före tuppen

Jag somnade strax efter klockan sju igårkväll. Det var skönt. Sen vaknade jag klockan 6.30 med en hostattack. Sen kunde jag inte somna om för att jag bara låg och tänkte på att jag skulle behöva ta dom där sjukt stora penicillintabletterna. Så jälva dum jag är som inte bad doktorn skriva ut Kåvepenin i flytande form med fruktsmak. Dumma dumma dumma mig! Något som är säkert är att jag aldrig kommer att glömma det till nästa gång. Men det fantastiska är att efter bara två tabletter penicillin är halsontet som bortblåst. Så nu går jag bara och sväljer hela tiden för att det är så skönt, så skönt att det inte gör ont!

Alex vaknade också tidigt och vi låg hela morgonen och lyssnade på olika verisioner av den amerikanska nationalsången "The Star-Spangled Banner" eller som vi sänger på ren svenska "den stjärnbeströdda fanan". Och Anna nu ska du få höra, vi lyssnade faktiskt på hans iPhone tro det eller ej. Jag tycker verkligen att det är en pampig nationalsång och man får verkligen grymma rysningar av den. Kan inte heller bestämma mig för vem av;
Whitney Huston, Mariah Carey, Christina Aguilera, Beyonce Knowles, Kelly Clarkson som gör den bäst. Vad tycker ni? Sen har vi legendariska Marvin Gaye som framför den med lite gen framtoning, lyssna och njut!!



(För att lyssna på låtarna klickar ni bara på respektive namn)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback