Monster invarderar

Jag vakade till kl 7.50 imårse av att det plingade på dörren. Alex, som redan var uppe, gick och öppnade. Att tyda på rösten var det en man som kom för att inspektera att badrummet och köket var urplockat, dvs. i skick för att rivas ur. Det är bara badrummet som ska rivas ner helt för att stambytas, i köket ska de "bara" byta blandare eller va de nu va?! Men på grund av eventuella vibrationer från diverse verktyg blev vi rekomenderade att plocka undan alla ömtåliga prylar såsom glas och diverse annat. Så det gick söndagskvällen åt till, att rensa ut två stycken rum. Kanske de två mest användbara rummen i hela lägenheten. Efter kl 8 ställde dom upp dörren till vår lägenhet och monsterna (läs jobbargubbarna) invarderade. Vattnet stängdes av omedelbart och elen och under förmiddagen; vilket betyder att man inte kan gå på toaletten, inte duscha, inte tvätta händerna, inte kolla på tv, inte surfa på nätet...allt var mörkt och trist så jag smög mig in i klädkammaren. Där i det trånga utrymmet böt jag om och sedan åkte jag till skolan för att läsa lite och få lugn och ro. Nu har jag suttit här i drygt fyra timmar och undrar hur det ser ut därhemma? Har monsterna gått hem för dagen?

Innan jag åker hem för att undersöka ovanstående frågor ska jag ta en sväng förbi gymmet och träna. På gymmet ska jag sedan ta en lång härlig dusch (för det kan man ju inte göra hemma nulängre) och sedan blir det hem, skriva en sammanfattning av boken jag suttit och läst samt äta lite middag.

Mina två största problem i livet just för tillfället är följande;
* Att jag ska diska efter maten...utomhus i kylan....för där finns rinnande vatten!!
* Att jag måste gå på en mulltoalett som står i vardagsrummet om jag blir nödig.

Snälla hjälp!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback