Ett tvättäkta Carrie inlägg

Vad är egentligen romantiskt? Hur visar man romantik? Vad är kärlek? Hur visar man sin kärlek? Poeten Sandra är i farten som ni ser. Dessa frågor har brottats i min hjärna den senaste tiden efter diverse händelser. Efter otaliga kärleksförklaringar från nära och kära, vänner och ovänner (har jag några ovänner?!?!)...i princip alla i min omgivning har jag börjat tänka på detta. Kärleksförklaringarna har varit i form av giftemål och/eller planerade giftemål, förlovningar och graviditeter. Vad är moget, vad är omoget? Vad är romantiskt, var är det inte? Vad är kärlek?



Kommentarer
Postat av: Thomas

Poet? Nja, mer filosof som jag (släktdrag kanske).



Intressant ämne, dock ska jag nog inte gå mer in på det här.



jag skrev ett svar, men det råkade bli 5 stycken A4 sidor... Ska inte plåga dig med det.



Jag kan sammanfatta med att svara lagom luddigt.





Det finns inga standard svar på någon av dina frågor. Allt är högst individuellt och personligt. Det viktigaste är att lyssna till sin inre röst, att aldrig påverkas av andra (polare, sk experter) i sina beslut. Det är vad du vill och vad du känner som räknas samt respekt för den andre. Om ens partner resonerar lika... Då har du ett vinnande koncept! Man ska komma fram till gemensamma beslut utan yttre påverkan.



Vem vet vi kanske ska träffas någon gång och filosofera vidare.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback