Ers höghet

Nu har jag en fråga som jag vill att den/dom som kan gärna svarar på eller i övrigt är öppen för att diskutera.

Frågan lyder: Varför blir inte Daniel Westling kung när Silvia är drottning?

Detta gnager i mina tankar sedan jag läste om det i tidningen häromdagen. Silvia är så vitt jag vet drottning av Sverige och ingift via vår kung
Carl XVI Gustaf. Men när Viktoria och Daniel gifter sig tilldeleas Daniel titeln Prins Daniel Hertig av Västergötland. Eller är det så att när dagen kungen lämnar oss och Viktoria blir drottning blir då Daniel automatiskt kung? Och om inte, varför är då Silvia drottning och inte Prinsessan Silvia Hertiginna av ...........? Men då läste jag också att om det i framtiden skulle hända något med Viktoria och hon skulle lämna oss så blir det Carl Philip som tar över tronen. Gud vad krångligt när man inte riktigt hajjar!? Snälla hjälp mig att reda ut detta!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback