Kört bil och snart blir det en cykeltur

Kors i taket, idag hände något skojjigt och annorlunda. Jag fick köra hem Alex bil från Tumba där vi varit och köpt nya cykeldäck. Vad är oddsen på det lixom?! Så nu är man en gudinna på att köra med automat också, inte helt fel att sätta på meritlistan...hahahah!!!

(OBS! Fälgarna var inte i närheten av någon trotoarkant under bilfärden och ingenting gick sönder, förstår ni vilket under. Ironi när den är som bäst!!!)


Alex läser kartan och får hålla i hatten när jag trampar gasen i botten av lycka att få köra.



Nu inväntar vi bara Anna och Robin som vi snart ska möta upp för att ta en cykeltur in till Hornstull och äta lite lunch, jag röstar för tapas så jag hoppas de andra också är sugna på det. Anna är det i alla fall inte så svårt att få med sig på det förslaget. Jag och Anna fick nämligen den idén igår när vi sprang från Telefonplan in till Hornstull via Liljeholmen och tillbaka, det såg så himla mysigt ut när folk satt på uteresturangerna och smaskade på sin mat.


Åhh, en sån här fin rosa cykel skulle man ha. Jag cyklar omkring på mormors gröna damcykel av äldre modell som jag har fått av henne. Den fungerar fortfarande rätt bra men tänk om man skulle ta sig tid att spraya om den till rosa, går det??




Ikväll bär det av till Alex mosters kolonistuga där alla kommer att vara samlade. Det kommer att bli hur trevligt som helst, kan ju inte bli annat när man är i det sällskapet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback