Påskhelgen

I söndags var det påskdagen och då var familjen bjudna på påskmiddag hemma hos farmor och farfar. Det var precis som det var när man var liten. Farmor och farfar hade kokat en massa ägg som alla barnen fick måla. Efter mycket om och men fick jag tillåtelse att räknas som barn så jag fick också måla tillsammans med mina kusiner. Sen var det en super god påskbuffé med massor av  godbitar att äta. Efter middagen fick alla barn under 30år leta efter sitt påskägg. I ägget låg det godis och en trevlig summa pengar. Världens snällaste farföräldrar har man!

Igår var det annandag påsk och röd dag vilket betydde att alla var lediga. Det blev långpromenad med mamma och pappa på morgonen följt av en god frukost. Under förmiddagen var det mycket som skulle göras. Cyklarna rustades för säsongen och vår/sommarkläder samt assocearer hämtades ner från vinden. Det var hela fyra kartogner fullproppade med saker som jag tog med hem. Alex höll på att få spader på alla grejjer men jag lovade honom att slänga/sälja allt som jag inte kommer att använda. Under eftermiddagen tog vi en långpromenad med Anna och Robin vid Årstaviken. Vi gick från Eriksdal till Tanto, där fikade vi lite vid en marina och sedan knallade vi samma väg tillbaka. Vi åkte och handlade lite mat och åkte hem till oss och åt en god middag och mös framför tv:n.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback