Glad Påsk

När är det man säger glad påsk? Var det i förrgår, igår, idag eller imorgon? Helt förvirrad när alla säger Glad Påsk varje dag och det där med historia är inte min starka sida.

Ikväll ska jag och Alex grilla nått gott, tycker lite symd om vegeterianer just denna årstid när grillen ska fram. Grillat går bara inte att motstå. Å andra sidan kan man ju grilla annat än kött, men ändå.

Innan mamma och pappa åkte iväg på fest så fick vi varsit påskägg, påskpåse och överraskning. Påskägget var fullt med gott lösviktsgodis, påskpåsen var full med (som mamma sa) "nostalgi godis" det vill säga olika sorters tablettaskar och Palle Kuling choklad och överraskningen var i form av en trevlig summa på banken. Och trisslotten får jag inte glömma, den ska jag snart skrapa. Tänk om man skulle gå och bli miljonär på cupen. Förstår inte hur mamma och pappa orkar skämma bort oss längre. Men jag skulle ljuga om jag sa att jag tycker att jag är för gammal för sånt här. Jag blir aldrig för gammal! Tack mammi och pappi, ni vet att ni är bäst!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback