Dagens ros

Det är den hjälpsamma damen på apoteket som får dagens ros. Jag var där efter skolan för att fylla på apoteksskåpet här hemma efter diverse förkylningar och halsfluss. Hur som helst så vet jag att jag har så lätt att bli beroende av nässpray i tider som dessa, så jag diskuterade detta problem med henne. Hon rekomenderade mig istället  att prova något som heter "Renässans Plus+" som är en hyperton saltlösning för nästäppa. Kommer i en helt vanlig nässprays flaska så den är lätt att använda. Nu håller jag på att prova denna produkt och en så länge funkar den bra, men jag får se efter nattens stora prövning. Det största problemet med nästäppa för mig är när jag ska somna, hur irriterande är det inte att försöka somna med öppen mun eller att näsan "visslar". Nää fyn jag hoppas verkligen att detta ska hjälpa mig och att jag blir befriad från vanlig nässpray.

Ojj vilken långt inlägg om nästäppa, kan man tänka sig! Det som jag i alla fall ville komma fram till var att om man bara är öppen för att fråga och diskutera sina medicinska "problem" med apotekarna kan de faktiskt hjälpa en.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback