Nya händelser

Det händer väldigt mycket spännande saker just nu. Idag var det första skoldagen för terminen som började med en ny härlig kurs som heter Idrottsmedicin. Hade intro och viss repetition av Anatomi idag från 10-16, så nu är jag helt slut. Det är nu man börjar minnas hur det var att sitta i skolan en hel dag och bara lyssna och annteckna, det kan vara tufft ibland.

Något annat nytt som håller på att hända är att Alex ska börja plugga, hans utbildning startar nästa vecka den 8e. Jag tror verkligen han gör helt rätt, tiden är inne och jag önskar han all lycka! Tror han kommer att trivas bra i studiemiljön trots den stora omvandlingen i tillvaron. Han ha precis fått sin lägenhet uthyrd så nu är han som alla andra 40´000 studenter i Stockholm; hemlös! Är det någon som har en fin lägenhet, 1a eller 2a, i bakfickan till rätt pris så är det bara att höra av er. Tack på förhand!

Igår kväll mötte jag och Alex upp Anna, Robin och Becca för lite trevligt söndagsmys. Vi orkade inte laga någon mat tillsammans så vi lyxade till det och åt god pasta på
därmedpasta på folkungagatan. Efter det fick vi nys om att en vän till oss, Johan Grundén, skulle uppträda på Big Ben så vi promenerade dit. Kl 20.00 drog stand-up kvällen igång med både ny och gamla ansikten i branchen. Johan gick ut som nummer två och gjorde ett kanon jobb, kul kille! Så flöt det på hela kvällen. Drygt två timmar och tretton stand-up komiker senare, däribland Petra Mede och Hasse Brontén, lämnade vi Big Ben för att ta oss hem. Hur trevligt som helst med många skratt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback