Mus i tunnelbanan

Såg något kul på tunnelbanan idag på förmiddagen. En ung man som gick och bar på en vit mus, och musen var helt vild. Den sprang runt på mannen hela tiden. Upp i håret, ut till handen, in under tröjjan, upp genom kragen. Den var överallt! Jag tyckte den var rätt söt men då är jag också van med sådana slags djur då jag har tagit hand och passat två stycken råttor. En väns två små kelgrisar Titti och Torsten. Men jag tänkte också på alla som är livrädda för dessa små varelser. De flesta i tunnelbanan bara stressade förbi utan att lägga märke till musen och dennes uppfödare. Ett par stycken medressenärer stod nyfikna och glodde, inklusive jag själv, medan några tanter ryggade tillbaka och skyndade längst bort på plattformen. Om det hade vart ett annat senario, vi säger att mannen i fråga hade burit omkring på en orm. Hur hade man reagerat då? Eller om han hade burit på en stor spindel, en gigantisk tarantella. Inte för att jag är livärdd eller har utvecklade fobier för dessa slags djur, men inte fan hade jag valt att sätta mig ner bredvid djurskrället nere i tunnelbanan.

image815

Vad tycker ni, ska man få ha vilka djur som helst nere i tunnelbanan?
Och i så fall vilka djur borde vara tillåtna/otillåtna?

Kommentarer
Postat av: Thomas

Det var ett tag sedan jag skrev här överhuvudtaget. Men det blir ju så ibland.

En spontan fråga är: "varför ta med sig möss och råttor ner dit?" Jag menar, det dräller ju av allt från söta små tunnelmöss till stora feta råttor och andra (o)djur redan som det är.

Det finns allergiker och andra människor som inte delar uppfattningen om att lejon och boaormar är söta keldjur. Eller så...

Något du vill veta om tunnelbanan?
(platsen där vuxna män gråter)

Vänliga hälsningar
/Thomas


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback